تاثیر بازسازی ساختمان بر روی ملک


در این متن که مربوط به بازسازی و جزییات مرتبط به آن می باشد، می خواهیم کمی به تاثیر آن بر روی خانه های قدیمی و تغییراتی که در طی آن حاصل می شود بپردازیم.

کلیه بنا ها، چه آنهایی که از مصالح مرغوب استفاده کرده اند و چه آنهایی که اینچنین ساخته نشده اند، بعد از مدتی نیاز به بازسازی خواهند داشت ،. این بازسازی هم می تواند به منظور تعمیر و نوسازی باشد و هم فراهم کردن ظاهری زیبا و جدید تر به بنا  باشد.

بازسازی باید به صورت تخصصی انجام گیرد. داشتن برنامه ریزی و فکر تخصصی به شما کمک می کند تا هزینه های سنگینی که شما برای مصالح ، کارگران و نیروهای اجرایی می پردازید هدر نرود . شما در انتهای کار با صرف هزینه ای که پرداخته اید به نتیجه دلخواه تان دست پیدا خواهید کرد.

بازسازی می تواند شامل تغییرات کلی در بنای شما باشد . مانند تغییر و جابجایی تیغه ها ، سقف ها ، جابجایی فضاهایی مانند آشپزخانه و سرویس ها و یا حتی بزرگ و یا کوچک کردن اتاق ها و یا سالن . از بین بردن فضا های پرت و بلا استفاده و بدل کردن انها به فضا های کاربردی، این مدل بازسازی شامل هزینه های بیشتری نسبت به حالتی است که با تغییر لوازم و وسایل به بازسازی بنا اقدام نمایید . البته این روش را با عنوان تغییر در دکوراسیون و طراحی داخلی می شناسیم .

شایان ذکر هست که نتیجه کار در روش اول بسیار مطلوب تر و فرهمندانه تر خواهد بود . گویی که بنایی نو و تازه خریداری کرده اید و تا سالها نیاز به تغییرات و یا تغمیر نخواهید داشت . نکته قابل تامل اینکه حالت اول شما را موظف به پرداخت هزینه بیشتری می کند و در انتها برای شما آورده نقدی نیز به همراه خواهد داشت . با انجام بازسازی کلی و انجام تغییرات کلی در بنا و نوسازی آن ارزش بنای شما نسبت به ارزش بنا های مشابه و مجاور خودتان نتنها افزایش خواهد یافت . بلکه این رخداد هزینه های صرف شده شما را نیز پوشش خواهد داد . همچنین متقاضی بیشتری برای ملک خود خواهید داشت که قدرت نقد شوندگی بنای شما را افزایش می دهد . ولی در هر صورت باید قبل از انجام هر کاری بودجه خود را جهت انتخاب روش مد نظر تان تعیین نمایید . بهتر است مشخص کنید که هدف شما از بازسازی چیست و تا چه میزان در این مسیر نیازمند تغییرات هستید . چرا که برای بالا بردن راندمان و بهتر کردن نتیجه کار و همچنین جلوگیری از اصراف مالی لازم است که بتوانید خواسته خود را به بهترین نحو به معمار ، طراح و یا دکوراتورتان انتقال دهید تا ایشان نیز بتواند یک برنامه ریزی منسجم برای کار شما تهیه نماید تا هم کار بازسازی بنای شما در زمان کوتاه تری انجام شود و هم اینکه از اتلاف هزینه های اضافی جلوگیری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *